Kies jij voor een snelle lunch?

Kies jij voor een snelle lunch

Onlangs was ik bij een evenement en daar zat ik een beetje om mij heen te kijken. Ik vind het altijd interessant om te zien wat men zo’n beetje doet, maar vooral wat men eet en drinkt.

Gemak

Wat mij opviel is dat veel mensen kiezen voor gemak. Er zat een supermarkt om de hoek van het evenement waar veel mensen wat kochten voor de lunch en de rest van de dag. Het evenement werd in een sporthal gehouden waar je weinig eten kon kopen. Wat mij opviel was dat er veel vette snacks werden gehaald.

Denk hierbij aan vette broodjes, zoals een saucijzenbroodje of frikandelbroodjes. Om te drinken nog een flesje cola erbij. En dan als toetje nog wat zoete dropjes. Met deze ongezonde lunch vliegt de suikerspiegel wel omhoog om niet veel later weer in te zakken, zodat je weer wat nieuws wilt eten. De middag kom je niet door met deze ongezonde lunch. In mijn blog over de invloed van suiker in de overgang kun je teruglezen wat snelle koolhydraten doen. Klik op de link als je hier meer over wilt weten. https://ikbenopgewicht.nl/2021/11/27/de-invloed-van-suiker-op-de-overgang/

Niet happy voelen

Vroeger heb ik ook vaak genoeg een saucijzenbroodje gegeten, maar de laatste jaren kies ik daar niet meer zo snel voor. Waarom niet vraag je je misschien af. Het is toch lekker! Dat heeft voor mij een simpele reden. Ik voel mij daar niet happy bij.

Herken jij dat ook? Dat je iets eet en je daarna niet zo happy voelt.

Wat ga je dan doen? Niet eten? Of kies je voor een salade waar veel saus bij zit, zodat je het gevoel hebt toch gezond bezig te zijn? Het is belangrijk dat je je lichaam geeft wat het nodig heeft en daar vallen snelle koolhydraten niet onder. Je lichaam heeft producten nodig die voedingsstoffen bevatten. In mijn blog heb ik uitleg gegeven over gezonde voeding.

Wat kun je kiezen?

Als je iets wilt eten kun je ook kiezen voor een gezondere keuze. Denk bijvoorbeeld aan een volkoren broodje met huttenkase en wat rauwkost. Dit is een stuk gezonder, zorgt langer voor verzadiging en bevat niet de verzadigde vetten en suikers zoals in een saucijzenbroodje.

In de zomer heb ik het programma Blij in de overgang! gelanceerd. Tijdens dit programma sta ik stil wat je kunt doen zoals in de hierboven genoemde situatie. Hoe kan je een gezondere keuze maken? Klik op de link voor meer informatie. https://ikbenopgewicht.nl/programma-blij-in-de-overgang/

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: